От MySpace през 2005, се местим във Фейсбук през 2008, после към Инстаграм (и за малко към Snapchat разбира се ) през 2014. Да използваме нова социална мрежа винаги е трудно, но евентуално популярността на новото приложение кара всички масово да преминат към него.
През 2020 мобилното приложение Тик Ток е новия претендент за трона. Перфектен микс от музикални и видео съдържание, на пръв поглед Тик ток не е лесен за разбиране. Но е толкова популярен, че дори води до развитието на едно от конкурентните му приложения.
Може да се каже, че приложението е непозната територия за хората над 25 година. Изключително популярен сред поколение Z , може да се каже, че Tik Tok е поглед върху това какво е да израстваш в едно хипер свързано общество. Повече хора в фейсбук днес са над 40 години, докато инстаграм е по-популярен сред хората между 25 и 40.
В тази статия ще ви разкажем как потребители и рекламодатели печелят от платформата.
Статистиката на Тик Ток през 2020:
- към края на 2019 над 800 милиона потребителя , и над милиард през 2020
- 32% от потребителите му са тийнейджъри
- повече от 50% от потребители са под 34 години
- над 1,5 милиарда сваляния
- компанията която създава приложението е оценена на над 75 милиона долара , което я прави най-скъпия стартъп
- средно потребители прекарват по 56 минути на ден в приложението
Кратко видео - новото име на забавлението. Като отворим приложението ни връхлита въртележка от видео, голяма част от които са тийнейджъри който се правят, че пеят популярни песни, казват популярни реплики, разказват за ежедневието си, човека по когото си падат, или за живота им в училище. За това за повечето хора над 20 години, няма нищо впечатляващо, но за хората в тази демографска група това е всичко, и могат да се съберат милиони последователи. Най-трудното за разбиране в платформата е това, че видеата се изключително кратки, по-голямата част от съдържанието там е 15 секунди, има вариант видеата да са до минута, но немогат да се споделят снимки и текстове което затруднява повечето хора в начало.
Какъв в смисъла Тик ток.
Когато някое ново приложение се появи на пазара и набере популярност, е трудно да разберем защо ни е нужно. Инстаграм да кажем, през първите си няколко години беше просто платформа за споделяне на снимки върху които са използвани всякакъв набор от филтри, но малко по малко се превърна в социална платформа. Сторита в Snapchat изглеждаха глуповати, но като добиха популярност бяха, от инстаграм приеха функцията и сега сторитата там доминират социалните мрежи. Туитър с неговата объркваща хаштаг система се превърна в начин да следим световните новини и събития. Като става дума за Тик ток, говорим за огромен процент от хора търсещи микро забавления, които да ги разсеят за момент от ежедневието им. Ако едно видео е интересно алгоритама на платформата го показва на огромна част от потребители й, и го прави супер популярно.
Може ли някой да капитализира въз основа на популярността си в Тик ток.
За сега платформата не позволява подобно опция, но позволя да се свързват другите социални канали на потребители си което им помагат да станат все по известни.Разбира се дигиталния маркетинг ни показа, че всичко е възможно стига да имаш подходящата публика, така например триподите с Ring Fill Light станаха неизменна част от оборудването на всеки себеуважаващ се тиктокър. Те са евтини и изключително удобни за създаване на подходящата светлина за вашето 15 секундно видео. Така ,че подгответе се и покажете на света ,че има какво да научи от вас.